donderdag 27 augustus 2020

Stop Bullying.

 Een bekentenis: Stop met Pesten.

Be a Buddy, Not a Bully! National Bullying Prevention Month -  StudentAccident.net


Ik was een populair kind in mijn eigen geboortedorp en op school en kwam op voor de gepeste kinderen en ageerde tegen pestkoppen, maar voelde niet echt wat de slachtoffers voelden totdat ik zelf werd gepest. Ik woonde in een andere grote stad en ging de eerste dag voor mijn eerste werkgever werken, voor mij in een vreemde en onbekende omgeving. Ik was verrukt en gekleed op mijn best, want ik ging bij Vale automatic werken. Op de eerste dag kreeg ik uitleg en een korte training en kreeg ik een enorme schok van elektriciteit (220 volt) en iedereen lachte me uit, omdat dit een waarschuwing was, hoe gevaarlijk elektriciteit kan zijn. Ik sprong terug tegen een andere machine en mijn hoofd deed pijn en de mensen in hun overall lachten gewoon.                 Ik schaamde me enorm en voelde me stom. Later die dag kwam er weer een heel onaangenaam incident met mij, waar ik nu met moeite en met grote schaamte over wil en kan praten. Iemand zei tegen mij; "Je krijgt 100 gulden als je reet kan zien ", en hij kreeg goedkeuring en bevestiging van vele anderen. Ik was jong, naïef en erg goedgelovig en ik ageerde diverse malen ertegen," dat moet een grap zijn ". "Nee, nee, echt niet", verzekerde mij minstens 10 domme, zogenaamde volwassen werkers. In die tijd was 100 gulden veel geld en ik dacht, nou, laten we het maar doen, als ik dan 100 gulden krijg en ik trok mijn broek naar beneden en liet mijn kont zien. Iedereen lachte en ik trok snel mijn broek op, ik vroeg om mijn geld. Die man lachte en zei: "Je kont kan niet zien, want hij heeft geen ogen".          Schaamte, woede, verdriet kwam over mij en natuurlijk had ik die man graag willen vastpakken en door elkaar schudden, maar ik was te perplex en hij was de grootste en gemeenste van die groep en vermoedelijk kreeg ik dan iedereen over me heen. Natuurlijk zouden die zogenaamde volwassenen zich moeten schamen om een ​​goedgelovige, naïeve jongeman zo te behandelen ( 18 jaar oud). Ik ging meteen naar de baas en met tranen in mijn ogen nam ik ontslag en liep het kantoor uit. De laatste tijd kwam het weer naar boven en heb ik daarover nagedacht en voelde nog steeds schaamte, na 45 jaar.        Het maakte me wel sterker en als ik zie dat iemand zo wordt behandeld, gedraag ik me en probeer degene die gepest wordt te helpen en empathie te tonen, dat niet iedereen een pestkop is en ik laat de pestkop duidelijk weten dat zijn of haar gedrag niet acceptabel is. Blijkbaar moest ik het nu toch delen. Wees alsjeblieft geen bullebak en probeer te realiseren dat ook jij gepest kunt worden. En ik leef mee met jullie die gepest worden en heb (em)sympathie en denk dat je niet alleen bent en dat je er ook sterker uit kunt komen. Namaste, liefde overwint alles, inclusief pestkoppen.

The Lodi Rampage | Make it Orange and Make it End!



A Confession: Stop Bullying.

I was a popular kid in my hometown and at school, standing up for the bullied kids and act against bullies, but didn't really feel what the victims felt until I was bullied myself. I lived in another big city and the first day I went to work for my first employer, for me in a strange and unfamiliar environment. I was delighted and dressed at my best, as I joined Vale automatic. On the first day I got an explanation and a short workout and got a huge shock of electricity (220 volts) and everyone laughed at me, because this was a warning, how dangerous electricity can be. I jumped back into another machine and my head hurt and the people in their overalls just laughed. 
I was very embarrassed and felt stupid. Later that day, another very unpleasant incident happened to me, which I now want and can talk about with difficulty and with great shame. Someone said to me; "You get 100 guilders if your ass can see," and he got approval and confirmation from many others. I was young, naive and very gullible and I protested against it several times, "that must be a joke". "No, no, really not", insured me at least 10 stupid, so-called adult workers. And at that time 100 guilders was a lot of money and I thought, well, let's do it, if I get 100 guilders and I pulled my pants down and showed my ass. Everyone laughed and I quickly pulled my pants up, I asked for my money. That man laughed and said, "Your ass can't see because he has no eyes." Shame, anger, sadness came over me and of course I would have liked to grab that man and shake him up, but I was too perplext and he was the biggest and meanest of that group and probably i got everyone over me. Of course those so-called adults should be ashamed to treat a gullible naive young man like this (18 years old) I went straight to the boss and with tears in my eyes I quit my job and walked out of the office. 
Lately it came up again and I thought about it and still felt shame, after 45 years. It made me stronger and when I see someone being treated like that I behave and try to help the bullied person and show empathy, that not everyone is a bully and I clearly let the bully know that his or her behavior is not acceptable. Apparently I had to share it now anyway. Please don't be a bully and try to realize that you too can be bullied. And I empathize with you who are being bullied and have sympathy wih you. Think that you are not alone and that you can come out stronger too. Namaste, love conquers everything, including bullies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten